Sydney, maandag 17-04-2006 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ger en Riky - WaarBenJij.nu Sydney, maandag 17-04-2006 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ger en Riky - WaarBenJij.nu

Sydney, maandag 17-04-2006

Door: Riky

Blijf op de hoogte en volg Ger en Riky

18 April 2006 | Australië, Sydney

Als echte toeristen hebben wij ons vandaag per veerboot naar Watsons Bay laten brengen. Het uitstapje naar dit meest oostelijk gelegen schiereilandje van Sydney Harbour was ons al in Utrecht aangeraden. We hebben er geen spijt van dat we dit advies opgevolgd hebben.
Vanochtend stapten we in Darling Harbour op de Captain Cook ferry en in een speedbootvaart ging het naar Watsons Bay. De ferry's van Sydney Harbour varen nog redelijk langzaam, maaar de meer commerciële ferry's hebben er flink de sokken in.
Het is wel een mooi stukje, maar foto's onderweg mislukken bijna allemaal omdat de boot te snel gaat om een onderwerp in je zoeker vast te houden! Een paar foto's zijn gelukkig toch goed gelukt, vooral omdat we nu inmiddels weten wanneer we op moeten gaan letten.
Aangekomen in Watsons Bay zijn we eerst naar de lookout over de Pacific Ocean gegaan (bij Gap Bluff). Spectaculaire rotsen en een wijds uitzicht.
Omdat we al gehoord hadden dat we bij Doyles Restaurant aan Fishermans Wharf moésten lunchen, zijn we daar heel erg op tijd naar toe gegaan. Vóór 12 uur hadden we al een plaatsje veroverd en dat was maar goed ook, het liep binnen de kortste keren helemaal vol. Hier hadden dus meer mensen van gehoord!
Wij hebben heel decadent geluncht met een fles rosé op ijs en allebei een seafood platter. Héérlijk, onze tipgever had niks teveel gezegd.
Na de lunch - waar we uiteraard flink de tijd voor hebben genomen, wíj hadden een tafel én een mooi uitzicht én een fles rosé - zijn we naar South Head gelopen. Hele stukken langs het strand, maar ook over paden door een parkachtige omgeving (Sydney Harbour National Park). We kwamen onder meer langs Hornby's Lighthouse, die vuurtoren is pas gebouwd nadat er van een schip met 122 opvarenden 121 vergingen voor de kust van South Head. Die overlevende, James Jameson, werd volgens de overlevering bij toeval de eerste vuurtorenwachter.
Verder hebben we vooral veel van het lekkere weer (vandaag 25C, morgen wordt 29C voorspeld, ja de herfst is hier heel erg!) en de mooie uitzichten genoten.
De avond hebben we weer in de buurt van het hotel doorgebracht, we zitten echt midden tussen de restaurants. Deze keer hebben we Spaans gegeten en daarbij natuurlijk sangria gedronken. Sydney is echt van alle (wereld)markten thuis!

• 18 April 2006 - 19:57

Paula:

Geweldig om jullie zo te volgen.Gisteren op tv bij " rtl travel"
    een reportage gezien over Sydney. Vandaag jullie foto's en verhaal.
    Ik ben elke dag benieuwd naar jullie belevenissen .
    Veel plezier.

• 18 April 2006 - 20:51

Anny:

weer een geweldige dag achter de rug, zo te zien.
    Fantastisch om zo'n reis te maken. Het is jullie aan te zien dat het een fijne rondreis is. Nog even genieten.