Sydney, dinsdag 18 april 2006 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ger en Riky - WaarBenJij.nu Sydney, dinsdag 18 april 2006 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ger en Riky - WaarBenJij.nu

Sydney, dinsdag 18 april 2006

Door: Riky

Blijf op de hoogte en volg Ger en Riky

19 April 2006 | Australië, Sydney

Onze laatste dag in Sydney én onze vakantie in Australië zit er op! Morgenmiddag vliegen we naar Kuala Lumpur en morgenavond naar Amsterdam. Daarmee zal voor ons 19 april voorbij zijn, want we komen donderdagochtend 20 april om 5.30 uur aan op Schiphol.
Vanochtend hebben we eerst een bezoek gebracht aan Sydney Aquarium, waarin 650 verschillende soorten waterbewoners leven. In totaal zijn er 11.000 dieren te zien. Met 6 miljoen liter water en 57 meter onderwatertunnels een van de grootste aquaria ter wereld.
Het was er erg druk, in Australië zijn veel mensen deze week nog vrij ivm de paasvakantie. Buiten was het warm, maar liet de zon het vanochtend een beetje afweten: voor veel mensen dus het juiste moment om een binnenactiviteit te doen.
Na het Aquarium zijn we tevoet naar de Sydney Fish Market gelopen, daar hebben we geluncht. Het was er, zoals het hoort op zo'n markt, ontzettend druk en een beetje smerig; het eten was echter weer meer dan goed. Een seafood platter voor 2 deze keer, the catch of the day and all fresh.
Onze laatste middag hebben we gebruikt om nog een beetje te winkelen, althans rond te kijken in een aantal zaken. Daarna zijn we toch nog naar het museum geweest: the Art Gallery of NSW waar de tentoonstelling over zelfportretten was. Behalve van Gogh, zagen we er ook de Nederlanders Rembrandt van Rijn, Charlie Toorop, Gerard Dou, Pieter-Jacobsz van Laer, Judith Leijster en Adriaen van der Werff. Verder ook nog Jacob Jordaens, Rubens, Cezanne, Bacon, Andy Warhol en vele anderen. Een hele mooie expositie.
Verder hebben we alvast vervoer geregeld voor morgen naar het vliegveld en hebben we het uitchecken een uur kunnen verschuiven naar 11 uur, zodat we niet met onze bagage hoeven te gaan slepen.
Vanavond zijn we voor de laatste keer 'aan het water' wezen eten, we zullen Sydney zeker missen. Australië is een gek, groot land met ontzéttend veel regeltjes, maar o zo leuk om er vakantie te houden. Als het even kan, willen we nog wel een keer terug. Er is tenslotte nog heel veel dat we níet gezien hebben! Dus Selma en Guido, wie weet... In ieder geval heel erg bedankt voor jullie gastvrijheid, ook die maakte deze vakantie zo bijzonder!
Het volgende en tevens laatste bericht komt weer uit Nederland, om de vakantie en deze site officieel af te sluiten. Wij vonden het geweldig dat zoveel mensen met ons meegereisd hebben en hun reacties op deze plaats of via mail aan ons hebben gestuurd. Wij hebben daar erg van genoten en zullen van het geheel (foto's, berichten en reacties) een boek laten maken. Kom het gerust eens bekijken!